woocommerce problem z koszykiem

Strona koszyka i podsumowania zamówienia nie wyświetla się – Woocommerce Dzisiaj zajmiemy się przypadkiem, gdy z jakiegoś powodu po zainstalowaniu wtyczki WooCommerce strona koszyka i zamówienia nie wyświetla się. A dokładniej strona nie jest ustawiona właściwie lub nie zawiera wybranych przez klienta pozycji ze sklepu. Analizę przypadku można rozpocząć od ustawień sklepu czyli w menu […]

Written By admin

On 5 marca 2018
"

Read more

Strona koszyka i podsumowania zamówienia nie wyświetla się – Woocommerce

Dzisiaj zajmiemy się przypadkiem, gdy z jakiegoś powodu po zainstalowaniu wtyczki WooCommerce strona koszyka i zamówienia nie wyświetla się. A dokładniej strona nie jest ustawiona właściwie lub nie zawiera wybranych przez klienta pozycji ze sklepu.

Analizę przypadku można rozpocząć od ustawień sklepu czyli w menu wybieramy WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Wyświetlanie > Strony zamówienia.
Tam będzie można ustawić strony dla obsługi zamówienia w sklepie.
Strony zamowienia woocommerce

Następnie zaglądamy do “Statusu systemu” czyli takiego podsumowania lub raportu, który udostępnia wtyczka. Aby go włączyć klikamy WooCommerce > Status systemu. Poniżej mamy fragment takiego raportu zawierający informacje jakie strony są ustawione dla sklepu.

strony woocommerce

System komunikuje nam błąd na czerwono, że strona Koszyka nie zawiera shortcode

Twój koszyk jest pusty.

Wróć do sklepu

Aby to naprawić należy edytować ustawioną stronę Koszyka i wkleić powyższy shortcode.

W przypadku, gdy mielibyśmy problem z:
– stroną Zamówień należy wpisać shortcode

– stroną Konta użytkownika należy wpisać

Zaloguj się

Pełną listę shortcodów można sprawdzić tutaj.

Jeżeli powyższy sposób nie rozwiązał problemu możemy sprawdzić jeszcze 4 rzeczy:
1) Motyw sklepu WooCommerce
Na początek warto sprawdzić czy motyw jest kompatybilny z zainstalowaną wersją WooCommerce (na stronie skąd motyw został pobrany) lub spróbować przełączyć motyw na któryś z domyślnych np. TwentySixteen i sprawdzić czy strona Koszyka działa.

2) Permalinki (bezpośrednie odnośniki)
Klikamy w “Ustawienia” strony, a następnie “Bezpośrednie odnośniki” i przycisk “Zapisz zmiany”, aby nadpisać (zaktualizować) linki na naszej stronie.

3) Cache sklepu
Aby wyczyścić cache należy przejść do sekcji WooCommerce > Status systemu > Narzędzia.

woocommerce narzedzia

Zdarza się, że przyciski czyszczące cache (“Wyczyśc cache”, “Wyczyść przedawniony cache”), sesję (“Wyczyść wszystkie sesje”) oraz trzeci przycisk “Wyczyść taksonomie” pomagają rozwiązać problem z pustym koszykiem.

4) Inne wtyczki
Może się zdarzyć, że zainstalowane przez nas wtyczki nie współdziałają ze sobą. Aby to sprawdzić czy jakaś inna wtyczka nie powoduje problemów z naszym sklepem, należy po kolei je wyłączać i weryfikować.

 

 

źródło : https://seowp.pl/strona-koszyka-i-podsumowania-zamowienia-nie-wyswietla-sie-woocommerce/

0 komentarzy