czy warto mieć certyfikat SSL?

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL? Zakładając stronę internetową, wagę przywiązujemy do domeny czy serwera. Z biegiem czasu dowiadujemy się o innych newralgicznych elementach, które nie są niezbędne, ale za to bardzo pomocne. Do nich zaliczamy również certyfikaty SSL oferowane przez wiele firm hostingowych. Czym jest certyfikat SSL? Certyfikat SSL to produkt zapewniający stronom internetowym ochronę. […]

Written By admin
biuro@seobit.pl
seobit.pl

On 4 lipca 2017
"

Read more

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

Zakładając stronę internetową, wagę przywiązujemy do domeny czy serwera. Z biegiem czasu dowiadujemy się o innych newralgicznych elementach, które nie są niezbędne, ale za to bardzo pomocne. Do nich zaliczamy również certyfikaty SSL oferowane przez wiele firm hostingowych.

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL to produkt zapewniający stronom internetowym ochronę. Zapewnia on poufność danych, które na stronę internetową przesyłane są drogą elektroniczną. Najczęściej są to dane personalne odnoszące się do klientów danych sklepów czy firm wykonujących na stronie konkretne operacje.

Najczęściej wyróżnia się trzy rodzaje certyfikatów SSL:

certyfikat z weryfikacją domeny (DV – Domain Validation)
certyfikat z weryfikacją właściciela certyfikatu (OV – Full Organization Validation)
certyfikat z rozszerzoną weryfikacją właściciela certyfikatu (EV – Extended Validation)

Kto powinien zdecydować się na certyfikat SSL?

O certyfikatach SSL w pierwszej kolejności powinny pomyśleć sklepy internetowe przetwarzające dane swoich klientów oraz umożliwiające realizowanie transakcji za pośrednictwem bankowości internetowej. Dużą korzyść mogą jednak także stronom niefunkcjonującym w branży e-commerce.

Przez użytkowników sieci witryny z certyfikatami SSL traktowane są jako bardziej wiarygodne, co ma swoje przełożenie na większe zainteresowanie ich usługami. Szacunkowo nawet 65% procent klientów sklepów internetowych, u których dany sklep nie budzi zaufania, rezygnuje z zakupów i podobnego asortymentu szuka gdzie indziej. Certyfikat takiej wiarygodności na pewno firmie nadaje.

Co więcej, przeglądarki Google Chrome czy Firefox (a zapewne wkrótce inne) wraz z ich najnowszą wersją będą ostrzegały internautów o tym, że strona nie posiada certyfikatu SSL. Takie ostrzeżenie może wpłynąć negatywnie na odbieranie marki w internecie.

Certyfikat a pozycjonowanie

Certyfikat SSL ma bez wątpienia pozytywny wpływ na pozycjonowanie, o czym pisze samo google: https://webmasters.googleblog.com/2014/08/https-as-ranking-signal.html