Jest to jak najbardziej możliwe. I nie wymaga specjalnej wiedzy programistycznej. Wręcz ogranicza się do edycji tekstu jak w przypadku np. opisu produktów.

Wystarczy także samo zalogowanie się do zaplecza sklepu. Nie są nam potrzebne np. dostępy FTP (chyba, że w celu wykonania kopii bezpieczeństwa plików).

Poniżej krótki tutorial jak tego dokonać.

Na wstępie wymagana jest formułka z naszej strony

🙂
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Gmail

Przed przystąpieniem do zmieniania zawartości e-mailów lub statusów wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych sklepu i plików w folderze /mails/pl (jeśli Twój język to polski) lub /mails/SYMBOL-INNEGO-JĘZYKA (w zależności od Twojego języka który zmieniasz).

Zajmie Ci to 5 minut, a unikniesz wielu nieprzyjemności.. Dla przypomnienia kopię bezpieczeństwa bazy wykonasz poprzez:

Zaawansowane » Kopia bezpieczeństwa DB » (przycisk) Przeczytałem ostrzeżenie – utwórz nową kopię zapasową

Natomiast pliki skopiujesz poprzez FTP.

Gdzie edytujemy e-maile?

Wchodzimy w sekcję:

Lokalizacja » Tłumaczenia » Modyfikuj tłumaczenia

Następnie wybieramy opcje tak jak na obrazku poniżej tj

Rodzaj tłumaczenia: Tłumaczenie wiadomości e-mail

Wybierz swój szablon: Główne (nie wybrany żaden szablon)

-> tytułem komentarza w zależności od szablonu możemy mieć odmienne zawartości emaili. Należy wówczas skopiować katalogi /mails/pl do odp. katalogów w szablonach (/templates/{nazwa-naszego-szablonu})

Wybierz swój język: Polski (lub inny jeśli chcemy przeedytować zawartość maili w innym języku)

Po czym klikamy w to łącze:

Następnie znajdujemy odpowiadający danemu statusowi szablon maila wchodząc (np. na nowej zakładce przeglądarki WWW) w sekcję „Statusy„:

Wybieramy szablon maila który chcemy przeedytować np. order_conf i dokonujemy edycji:

zródło: http://prestashopkrakow.pl/

Share This

Share This

Share this post with your friends!